Appen i I phone startar inte (Ios 13.0)

Efter att ha uppdaterat SR appen idag så fungerar den inte i min I phone längre.Har tagit bort den o lagt upp den igen men blir bara utskickad till skrivbordet så fort jag trycker på appen.

Kommentarer

  • Oj, det var illa!

    Testa en "tvingande omstart". Det görs på lite lika sätt på olika modeller - men brukar vara effektivt när appar inte starar korrekt efter uppgradering:
    Tvinga iPhone att starta om

    Den typen av omstart skiljer sig alltså från en vanlig omstart av app eller av telefon och kan göra underverk när en app inte funkar korrekt.

    Hör av dig och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Jag har startat om telefonen o lagt upp appen på nytt.Fungerar fortfarande inte.....
  • Bra, men har du testat att starta om på det vis de beskriver i sidan jag länkar till?

    Det är en annan lite annan process rent tekniskt än en vanlig omstart och ibland kan den hjälpa (men eftersom du är den första som rapporterat in detta fel, vet jag ännu inte om det hjälper här)!
    Annika Webbmaster
  • Jag uppdaterade min telefon bara o nu fungerar appen!Vågade inte köra den där tvingade avstängningen!Tack för hjälpen!
  • Tack själv. Om någon annan rapporterar in samma fel, så ska jag tipsa om detta!
    Annika Webbmaster
  • Bakom kulisserna ser det ut som om du har uppgraderat från Mobile Safari 13.0.1 till 13.1.2, och det gjorde du rätt i. (Om du kan så uppgradera snart igen. Nyare versioner av Ios är stabilare och har högre säkerhet!)
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    min SRplay-app går inte igång helt plötsligt.
    Har en iPhone 7 och version ios 13.1.2.
    Har gjort omstarter, installerat och avinstallerat appen flera
    gånger.
    Det är ju bara den appen som inte funkar så kan ju inte vara
    fel på telefonen.
    Vad göra?

    /Roger
  • Samma här. Appen kraschar o du hamnar på skrivbordet igen. Har en 6s Plus IOS 13.1.2 Mobilen är omstartad
    Länken du ger är ju för att tvinga telefonen att starta om. Inte tvinga appen att gå igång.

  • Hej
    Det är något som börjat drabba användare med iOS 13.1.x - om man uppdaterar till 13.6 så fungerar det.

    mvh
  • Hej!

    Tyvärr, Karolina, det stämmer inte. Jag har i förra veckan fått iOS 13.6 och version 20.8.1 av SR-appen, men den vägrar fortfarande att starta. Problemen uppstod i och med version 20.7.7 på iOS 13.5.1. Inte heller en "mellanuppdatering" av appen till 20.7.7 hjälpte, vare sig på iOS 13.5.x eller 13.6. Jag har en iPhone 7.

    På min iPad (iPad mini 4) med samma versioner av appen och iOS har det fungerat hela tiden.

    Hälsningar,
  • Krashar den omedelbart, så snabbt att man knappt ser den öppnas?
    Jag ser att det kommit en 20.7.10, har du möjlighet att testa den?

    mvh
  • Den kraschar inom 3 sek, innan den riktigt kommit igång.

    Jag kan inte testa 20.7.10 eftersom jag fått 20.8.1 från Appstore.

    Hälsningar,
  • Förlåt jag missade att du hade den.
    Jag ska kolla med Appteamet om de kan se något eller om de har några idéer om denna version.
    Problemet när det crashar så snabbt är att crashloggningen inte hinner starta.

    mvh
  • Hej!

    Jag vill följa upp om felet fortfarande kvarstår för någon av er.
    Annika Webbmaster
  • Funkar finfint. 👍
  • Hej Annika,

    Tack för din omtanke. Tyvärr är det inte bättre för mig. Jag har iOS 13.6.1 och version 20.8.4 av SR-appen. Ingen av de mellanliggande versionerna (20.8.x) som kommit den senaste tiden har heller fungerat.

    När jag försöker starta appen håller den på i cirka 2 sekunder innan den kraschar. (Den lilla ringen under texten "SverigeSRadio" hinner inte rotera ett helt varv ens.)

  • Jörgen:
    Skönt!

    Mats:
    Du har alltså uppdaterat telefonens operativsystem, ännu en gång, vilket är den åtgärd som annars har hjälpt de flesta.

    Har du testat den tvingande omstart jag skrev om i början av tråden?
    Testa en "tvingande omstart". Det görs på lite lika sätt på olika modeller - men brukar vara effektivt när appar inte starar korrekt efter uppgradering:
    Tvinga iPhone att starta om
    Jörgens tankar om att detta tips handlar om att starta om telefonen och egentligen inte rör själva appen, är korrekt. men det är en åtgärd som jag har sett lösa just olika fel som uppkommer i samband med en uppdatering av appen. Om en process i samband med uppgraderingen inte har slutförts korrekt, så kommer en tvingande omstart att avsluta den processen. (Ibland räcker det med en vanliga omstart av mobilen när en app inte fungerar korrekt, men här tror jag mer på den tvingande varianten.)

    Om du redan testat det och den åtgärden inte hjälper, har jag tyvärr inget bättre tips än att avinstallera appen och sedan ladda hem den på nytt från AppStore. Du förlorar då din lyssningshistorik, nedladdade avsnitt och annat, men jag tror tyvärr att det är det enda som hjälper i så fall ...

    På en Iphone 7 trycker du in en knapp på varje sida, volymens sänknings-knapp och vilo-knappen. Håll in dem länge, ända tills Apples äpple dyker upp på skärmen. Släpp båda knapparna då. Till skillnad från vid en vanlig omstart, brukar jag inte behöva slå in min pin-kod efter en tvingande omstart.

    Berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Ja, jag har uppdaterat telefonens OS ett antal gånger den senaste tiden, senast nu i morse. I skrivande stund har jag iOS 13.7 och version 20.8.4 av SR-appen. Jag har även stängt av telefonen och slagit på den igen efter senaste uppdateringen av OSet.

    Men, det är fortfarande så att SR-appen vägrar att starta.

    Så det lär bli avinstallation och förnyad installation. 🙁

  • Innan du gör detta, så testa mitt förslag om "tvingande omstart", som alltså inte är till för att starta om telefonen, utan vars avsikt är att exempelvis få en process som loopas att avslutas korrekt. Den gör alltså vissa saker lite annorlunda än det som sker vid en vanlig omstart.

    Jag lovar inte att det hjälper, men det finns stor chans att det gör det.
    Annika Webbmaster
  • Alltså denna metod:

    Annika Webbmaster
  • Hejsan,

    "Tvingande omstart" enligt https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios hjälpte inte. 🙁

    Så det lutar åt radering och förnyad installation.
  • Bra att du försökte, och synd att inte heller det hjälpte.
    Annika Webbmaster
  • Jag gav upp och installerade om appen. Totalt kaos bland de nedladdade programmen och favoriterna, men jag kan nu i alla fall njuta av SRs utbud på ett bra sätt!
  • Bra att den ominstallerade appen fungerar, men kaos är inte kul.

    Totalt kaos bland de nedladdade programmen och favoriterna

    Spökar avsnitt du tidigare laddat ned, så att de syns i Nedladdat--vyn, men inte längre fungerar? (Det skulle kunna bli så om du hämtar appen från "tidigare köpta appar" i App Store. Därför kan vara bättre att helt ladda hem appen på nytt.)

    På vilket vis är det kaotiskt bland de program du följer?

    I de lägen jag har behövt ominstallera appen, tar jag först en skärmbild över vyn "Program du följer", eftersom just dessa kan vara svåra att komma ihåg på rak arm. I och med att du ens kunde öppna appen, så hade det ju inte hjälpt dig.
    Annika Webbmaster