Saknar kontroller på låsskärmen (Play för Android)

Hej! På min förra Samsung mobil kunde jag se en liten ruta på låst skärmen även i aviseringsfältet, där jag kunde pausa, och stänga av programmet. Nu måste jag låsa upp telefonen trycka på appen och sedan pausa eller stänga av programmet. Finns inte den funktionen längre?

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    Funktionen finns kvar. Du behöver ändra en inställning som tillåter notiser (ikallas även aviseringar) på låsskärmen.

    Exakt hur du gör detta skiljer sig lite mellan olika telefoner men finns ofta under Ljud och aviseringar bland Inställningar. Där finns det dels en mer övergripande inställning som avgör ifall notiser får visas på låsskärmen, men sedan kan du även välja Appaviseringar, leta upp Sveriges Radio Play och bestämma hur notiser från just vår app får visas på din telefon.

    Här kan du läsa mer om ämnet:
    Ta kontroll över notiserna i din smartphone

    Hoppas att detta hjälper. Hör av dig annars, för att kunna styra detta från låsskärmen underlättar ju mycket i vardagen!
    Annika Webbmaster
  • Tack! Ser fram emot en härlig radiosommar!