Appen: ordning på sökträffar, program

Hej!
Tycker er sökordsprioritering är knasig. Söker jag på på minuten hamnar programmet som alternativ två och inte på första plats. Ett litet men irriterande "fel".

Kommentarer

  • Hej!

    Är det P3 Nyheter på en minut som kommer överst?

    Det gör det hos mig om jag inte skriver ut hela på minuten utan endast på minut. Just sökningen på program är inte en sökning i ordets rätta bemärkelse, utan mer av en filtrering, så alla programserier som innehåller den "textsträng" man skriver kommer med.

    I exemplet på minut är det inte ett så stort problem (men förvirrande!) i och med att det önskade programmet ändå syns. Det är värre att exempelvis Ekot kommer under Ekonomiekot och Ekonomiekot extra och att lyssnare behöver trycka på Visa alla för att nå det önskade programmet.

    Jag hör med utvecklarna om det finns möjlighet att ändra visningsordningen så att de träffar som inleds med sökordet visas överst.

    Tack för att du fick mig att reflektera över problemet, för det finns förbättringar att göra!
    Annika Webbmaster