App dålig i apple tv

först o främst vill ja säga SR appen på apple tv är under all kritik. Söker man ex efter lokalnyheterna sp får man bara upp samma bild samt hur många min

1 tidpunkten när det sändes finns ej med
2 vilken dag det sändes
Hur svårt kan det vara o lägga dit den infon med.Nu får man lyssna igenom alla för hitta det man bill lyssna på vid en speciell tidpunkt.  Ps. Häng med utvecklingen säger ja bara. Här är det statliga pengar som går till en värdelös app. Är sj ios o apple tv utvecklare men så dålig app kan man inte bara ha samt man kan inte gå bakåt utan appen stängs av. Skamligt

Kommentarer

  • Hej Jultomten!

    Din kritik är delvis berättigad, vilket handlar om att vi med väldigt små medel skapade en enkel app för att det ska gå att nå program och kanaler. Om vi skulle göra en vidareutveckling av den appen (vilket jag inte sett några konkreta planer kring), så är förstås en datum-funktion en förbättring vi borde lägga till!

    Men att hänga med i utvecklingen handlar även om att prioritera bort en del plattformar. Den som vill lyssna på Sveriges Radio i sin TV har otroligt många sätt att göra detta på, och att lägga skattepengar på att göra en bättre app som egentligen inte är nödvändig för att kunna lyssna för den begränsade andel av våra lyssnare som har Apple-TV, är inte att använda skattemedlen speciellt klokt, har vi tänkt.

    Eftersom vår app fungerar dåligt för dina behov, så tipsar jag gärna om andra sätt att lyssna, exempelvis via MyTuner-appen för direktsända kanaler och någon podd-app för program som de lokala nyheterna.

    Helt värdelös är den emellertid inte. Många lyssnare är väldigt glada över att den finns, men för dig som inte är det, tror vi inte att lösningen är att lägga mer resurser på att utveckla för denna plattform. (Detta kan ändras. Vi ska finnas där lyssnarna finns, och om vi ser en ökad användning av Apple-TV, kommer vi säkert att resonera annorlunda!)

    Tack för att du vill att vi är rädda om dina och mina pengar, och hoppas att du har förståelse för vårt sätt att resonera!
    Annika Webbmaster