App anpassad för barn

Hej,
Undrar om det finns app anpassad för barn? Alternativt inställningar så barnet endast kan se/höra på det som passar för åldern.. tex posera för 9-13 år?
Vänliga hälsningar Mikaela

Kommentarer

  • Hej
    Ja Radioapan har appen Radioapans kojträd där det finns sagor från Barnradion.
    Den vänder sig dock till barn från 2år, så den kanske är för simpel.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3878&artikel=6270115

    Hör gärna av dig till Barnradions redaktion på barnwebb@sverigesradio.se så kanske de har tips.

    mvh
  • Lyssnaren Erik kontaktade oss på annat vis med detta förslag:
    Hej!
    Hemma använder både jag och min son er app väldigt mycket, men jag saknar en funktion att låsa innehållet till att bara visa barnradions innehåll så han kan få lite mer fria händer med appen.
    Med vänlig hälsning,
    Erik
    Annika Webbmaster