P4 Plus: Äntligen en kanal med härlig musik och underhållning som förr!

Först vill jag åter tacka Annika som lärde mig om P4 Plus som jag numera alltid lyssnar på alla tider på dygnet!
Sen hörde jag Lisa igår meddelade att Skivor till Kaffet ska återuppstå super bra jag var i 20-40 års åldern när jag lyssnade på Bertil Perrolf jag älskar denna typ av program och under FN-tjänsten missade man inte Hasse Tellemar och Ring så spelar vi kändes tryggt och mysigt att veta att det var som vanligt hemma. Jag tycker att Lisa gör ett toppen jobb i P4 Plus skönt att hon fortsätter i radio, även ni övriga i gänget gör Toppen radio! Fortsätt som ni gör TOPPEN!
Vänlig hälsning Tompa

Kommentarer

  • Hej igen Tompa!

    Det var ju bra att det kom ut något trevligt från den där långa tråden om Bjällerklang, där jag minns att jag först tipsade dig om kanalen!

    Skivor till kaffet (i Lisa Syréns tappning) hör du i vanliga P4 under lördagarna framöver.

    De första avsnittet sänder vi nu på lördag, men på webben kan du lyssna redan nu, här:
    Skivor till kaffet

    Dina snälla ord om P4 Plus ser jag till att kanalen får del av, förstås!

    Hoppas att allt är väl med dig. Att åka båge (som väl var din passion, om jag minns rätt) är tack och lov ett intresse som går utmärkt att ägna sig åt utan att riskera att smitta andra eller själv bli smittad ...
    Annika Webbmaster
  • betrakelse lordag 30 april kl 18. Ett tack till Pernilla Landin för en uppmuntrande och tänkvärd  betraktelse  i dessa corontider. Den ingav hopp och uppmuntran. Även pianomusiken är värt en eloge.
  • Tack, det var Pernilla Landins fina Helgsmål i P1:
    I pingstens tid
    Annika Webbmaster
  • Denna tråd handlar om kanalen P4 Plus. Stefans musikönskning har jag flyttat hit:
    Spela gärna Dimash Kudiabergen​​​
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika
    Jag vill åter tacka för en mycket bra kanal P4 Plus är toppen men det jag önskar mer av är Europeisk musik från 50 60 70 tal gärna lite Tysk som Kraftwerk Scorpions och Fransk Johnny Halliday Charles Trenet Holländsk tex. Ekseption Golden Earring och det har blivit mycket MC-åkning då jag haft sen semester och ett fantastiskt väder.
    Vänlig hälsning till dig Annika och P4 Plus gänget!
    Tompa
  • Tack för dessa hälsningar!

    Det var en intressant blandning av genrer - där flera av förslagen nog skulle passa P4 Plus målgrupp, men jag undrar om Kraftwerk verkligen passar målgruppen (som alltså är seniorer, även om jag som är medelålders och många som är ännu yngre tycker om kanalen).

    För musikönskemål är det bäst att skriva direkt till P4 Plus, p4plus@sverigesradio.se

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Ja det kanske är lite för tuff musik om man är äldre, jag är bara 66 bast :-) men jag tycker Kraftwerk Das Model är trevlig

    Vänlig hälsning
    Tompa