Annan lokal kanal direkt i appen SR Play ?

Hur hittar jag till P4 Göteborg direkt i appen när jag bor i Halland och får in P4 Halland när jag väljer P4 ? hittar inget val för övriga lokalkanaler i appen, däremot givetvis på Safari och andra web- läsare.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Sivert!
    Bytet fungerar lite olika i olika varianter av Play-appen.

    Android:
    Om du klickar på Hem i appens nederkant, och håller lite längre på P4-rutan under direktsändningar, får du fram P4-listan att välja från.

    Iphone:
    Om du klickar på Direkt i appens nederkant, och sedan klickar på "textdelen" av blocket med "fel" P4-kanal, kommer du till en sida där du högst uppe till höger kan välja "byt kanal".

    Hör av dig ifall det inte fungerar som jag beskrev!
    Annika Webbmaster
  • Tack. Försökt byta tillbaka till Göteborg i många månader utan att hitta detta på Android versionen. Borde nog göras mer lättare att hitta för detr inte intuitiv. Ni vill ju art man skall lyssna på olika lokala. Kanske en ledande text eller en hjälpruta. Jag är mycket tacksam för hjälpen här!!
  • Så bra att även du fick hjälp av Siverts fråga!

    Jag tar upp den saken med kollegerna som arbetar med apparna, för även på Ios finns det säkert behov av lite hjälp här ...

    Annika Webbmaster
  • Ytterligare ett sätt att byta P4-kanal, är att gå in under Min sida i appens nederkant och välja Inställningar och hjälp. Där hittar du ett par olika inställningar och just val av P4-kanal är en av dessa!

    Den metoden fungerar likadant i både Android och Ios.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Fortfarande hopplöst svårt att hitta hur man byter p4-kanal.
  • Hej Robert!

    Gäller det Android-appen?

    Antingen långpressar du på P4-knappen på startsidan, eller också går du in under Min sida, Inställningar och hjälp och byter där.
    Annika Webbmaster