Utmärkt reportage om Australiens vapenlagar i P1-Morgon

År 2000 var jag på Tasmanien och besökte Port Arthur 4 år efter masskjutningen där.
Jag saknade mer exakthet i reportaget var skjutningen skett. Vad jag vet, så är Tasmanien ett eget land som ligger "under down under"........för övrigt ett utmärkt reportage. Jag är stolt över Australien och dess vapenlagar.

Kommentarer

  • Hej Magdalena!

    Detta forum är egentligen till för support kring våra webbtjänster, så jag skickar vidare dina synpunkter och ditt beröm till Margita Boström!

    Om du vill lyssna igen eller tipsa andra, så finns inslaget här:
    Australiens vapenlagar stoppade masskjutningarna

    Tack för att du berättar vad du tycker vi gör bra, och vad vi kan förbättra!
    Annika Webbmaster
  • Hej Magdalena,

    Tack för ditt mail och för att du lyssnar.
    Skjutningen skedde på Port Arthur som ligger på Tasmanien som är en ö söder om Australiens fastland. Men Tasmanien tillhör Australien.

    Vänliga hälsningar,
    Margita