Lokala nyheter: När sänds vädret?

VARFÖR FÅR VI INTE HÖRA OM VÄDRET LÄNGRE
I DE LOKALA NYHETERNA?

Kommentarer

  • Oj, det här behöver vi undersöka, för väder är en viktig del av vår lokala rapportering och jag har inte hört något om att väderprognoserna ska ha tagits bort!

    Vilken P4-kanal gäller det? Och är det nyhetssändningen vid en viss tidpunkt där du inte längre får de nyheter du är van vid, eller gäller det alla sändningar?
    Annika Webbmaster
  • Förut så fick vi veta vädret på halv timmen p4 Värmlands nyheter
  • Tack!
    Jag hör med kollegerna i Värmland när ni lyssnare kan förvänta er väderprognoser och hoppas att jag snart vet mer!

    Bra att du tog dig tid att skriva till oss om detta.
    Annika Webbmaster
  • tack.
  • Hej igen!

    Jag har fått tips om att en kollega som heter Kim Ohlsson, som inte arbetar P4 Värmland utan är programutvecklingschef i Kronoberg, är en av dem som varit med och tagit fram det nya formaten för P4-programmen.

    Jag har bett honom att svara och hoppas att han hinner göra det innan påsk-ledigheten!
    Annika Webbmaster
  • Tills vidare vill jag hjälpa dig med var du hittar en del väderinformation. Dels kan du lyssna på de sändningar SMHI har som gäller hela Sverige:
    https://sverigesradio.se/vaderfranhelalandet

    Dels finns det en liten ruta med information om aktuellt väder på P4 Värmlands startsida, https://sverigesradio.se/varmland, som ser ut så här:

    Där finns även en länk till SMHI:s väderprognoser. På den sidan kan du klicka på en karta för att välja ort, och på så vis få lokala prognoser för just dig!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kim har svarat och hjälpt mig att förstå bakgrunden till förändringarna, som jag tycker låter bra på det hela taget och som du kan läsa mer om här:
    Uppdaterade Ekosändningar i ett nytt P4

    Exakt hur vädret sänds i alla P4-kanaler hade Kim dock svårt att svara på, så jag kontaktar kollegerna där. Vi återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Ja nu ska allt gå så fort,allt ska bli rappare skriver ni om nyheterna.Det är bara det att allt ska gå så fort så de som ni sänder för inte hinner med.Och att man ska gå in på nätet och läsa om sitt väder så har ni glömt eller inte bryr er om alla gamla som inte har dator utan lyssnar på endast lokala nyheter nu får de kika ut för att se vad det är för väder.Ni skulle skämmas
  • Som sagt försöker vi hjälpa dig att få reda på när väderprognoserna sänds framöver.

    Att jag tills vi vet detta tipsade om hur du kan ta del av den informationen på andra vis var för att ge extra service. Det var tråkigt att du inte uppfattade det på det viset.

    Självfallet behövs väderprognoserna i radio.. Och självfallet ska du få hjälp att veta när de sänds, men jag blir lite ledsen när mina ansträngningar att hjälpa dig bemöts med ovett.

    Ok? Jag hoppas att jag snart vet mer, men om du vill ha ett snabbare svar, så vänd dig direkt till P4 Värmland, 054-777 26 00.
    Annika Webbmaster
  • Rosemarie, hej!

    I P4 Värmland hör du väderprognoser strax efter varje halvslag under morgontimmarna kl 6-10. Dessutom strax efter kl 6 och strax innan 8 på morgonen.
    Under eftermiddagen hör du väderprognos kl 17.25.

    Vänliga hälsningar från P4 Värmland och ha en fin påsk!
  • Tack för ett snabbt och tydligt svar, Marie!

    Rosemarie, hoppas att dessa tider fungerar med dina rutiner!

    Båda: Glad påsk!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Rosemarie!

    Jag var stressad och skrev en rad som jag ångrar:
    jag blir lite ledsen när mina ansträngningar att hjälpa dig bemöts med ovett.

    För även om det stämmer att jag blev ledsen när du skrev "Ni skulle skämmas", så inser jag att det var något du skrev för att du uppfattade mina länkar som någon slags ersättning för väderleksrapporter i radio, och om detta hade stämt, så hade vi haft all anledning att skämmas.

    Så illa var det nu inte, och jag hoppas att det missförståndet är utrett! Jag hoppas även att du kommer att känna dig hemma i P4 Värmlands sätt att presentera lokala nyheter, väder och annat framöver!

    vänligen
    Annika Webbmaster
  • I P4 Värmland hör du väderprognoser strax efter varje halvslag under morgontimmarna kl 6-10. Dessutom strax efter kl 6 och strax innan 8 på morgonen.
    Under eftermiddagen hör du väderprognos kl 17.25. Dessutom om extremt väder förväntas kommer vi att gå ut med tätare rapporter.