App för Android TV

Hej,

jag undrar om det finns någon plan för att kunna använda SRPlay appen i android TV?

Den dyker inte upp alls i Google Play, men går att ladda ner via Aptoide, med tyvärr går den inte att starta.

Kommentarer

  • Hej Fia!

    Eftersom jag inte tror att vår app kommer att kunna fungera bra "direkt" på Android-TV inom överskådlig tid, koncentrerar jag mig på att hjälpa dig att lyssna på andra sätt.

    Då finns det lite olika alternativ. Ett sätt är att starta appen Sveriges Radio Play på mobilen och casta den till din tv:
    Casta video till Android TV
    (Även om det står "video", så fungerar det bra med vår ljud-app)

    Ett annat sätt är att använda en helt annan radio-app. Appen TuneIn Radio ska ha stöd för Android-TV:
    TuneIn Radio hos Google Play

    Hoppas att något av dessa sätt fungerar för dina behov!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Synd, för tyvärr verkar det bara vara er egna app som även visar titel och bild, vilket jag gärna vill ha med, tunein och flera andra visar bara kanallogga och namn, vilket känns lite torftigt för mig. Och med att ha appen på ATV finns även möjligheten att starta enkelt med Intents 😀
    Så då fortsätter jag knepa vidare på andra lösningar.

  • Lycka till!

    Kommer du på någon knep som du tror att andra lyssnare kan ha nytta av, får du gärna berätta det för oss, så att vi kan sprida det knepet vidare.
    Annika Webbmaster