Android 9 och 10: notifieringar som inte går att "svajpa bort"

Hej!

Jag upplever dagligen att appen fastnar i notifieringsfältet. Typiskt har jag lyssnat på någon direktstream, stängt av den och appen. Kort därefter dyker det ofta upp en vit kvadrat (utan logga) i notifieringsfältet som tillhör SR-appen. Den går inte att "svajpa" bort utan man får starta appen och sedan stänga av appen varpå kvadraten försvinner.
Jag kör idag Android 10 (2019-09 uppdatering QP1A.191005.007) på en Pixel 3 men upplevde samma sak under Android 9.

Tack för en bra app annars.

Kommentarer

  • Hej. Tack för att du rapporterar in detta. Vi är medvetna om problemet och jobbar på det men vi har ingen prognos för när lösningen kommer att släppas.

    / App-teamet
  • Ok. Här kommer en skärmdump iaf.

  • Tack!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi håller på att uppdatera en del av hur appen är uppbyggd, och när detta är helt genomfört, så kommer problemet att försvinna.

    Kolleger med samma fel säger att du kan bli av med markeringen i notifieringsfältet utan att starta om appen:
    1. gå in i appen
    2. klicka på play
    3. pausera inne i appen
    4. svajpa sedan bort appen
    Hoppas att det sättet fungerar även hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Vill lyssna på torsdagens Karlavagn efter kl 23.00.
    Hur gör jag?
  • Hej Laila!

    Din fråga hamnade lite fel (på en sida där de andra lyssnarna hade ett fel som numera ska vara löst), så jag såg först idag att du aldrig fick svar!

    Du ska kunna lyssna genom den här länken:
    Karlavagnen: Vad gör du i påsk?
    Annika Webbmaster