Ämnestitlar i webbläsarhistoriken

Jag uppskattar att det numer går att se sidrubrikerna som titlar i webbläsarhistoriken, tidigare visades bara numeriska id i historiken för Sveriges Radios artikelsidor. Det gör att det blir lättare att rekapitulera vad man läst, och att söka fram och hitta en sida man läst tidigare.

Kommentarer

  • Förlåt sen återkoppling!

    Jag berömmet är framfört till rätt kolleger och jag (som inte har arbetat med detta) håller helt med om att detta är en viktig förbättring!
    Annika Webbmaster
  • Utvecklarna hälsar att det inom kort kommer bättre urlar även på avsnitten.
    Annika Webbmaster
  • Ok, det har nog egentligen inte med URL:erna i sig att göra, även om det kan vara en fördel att de är beskrivande, utan det är titel-elementet i webbsidan som används för texten i historik och bokmärken. Jag gissar att titeln eller webbläsarhistoriken manipulerades via skript tidigare på ett sätt som gjorde att texten inte kom med i historiken.