Alexa på landet: Nyheter avbryter program

Hej. I min Alexa set-up via sonos så kan jag inte be att Alexa spelar ett specifikt program. När jag ber om det så startar programmet i ett par sekunder sedan sätts de senaste nyheterna på precis som om det ligger en override. Men jag kan inte hitta någon. Att spela direkt är inga problem. Ps detta fungerar utmärkt när jag är hemma i
Min lägenhets ser-up men inte när jag är i hus på landet. Har försökt allt men lyckas inte lösa det.

Kommentarer

  • Oj så skumt!

    Jag ber en kollega som arbetar med Alexa-tjänsten att kika på det. Två frågor från mig om inte alls har koll på om detta kan påverka:
    1. Är det samma konto?
    2. Finns det någon kvar i lägenheten som använder tjänsten parallellt md att du är på landet?

    Annika Webbmaster
  • Det är två olika konton. Annars fungerar det inte alls.
  • Hej Lotta,

    Är det olika modeller av Sonos på landet och i lägenheten?

    Jag vet att vi haft en liknande bugg på vissa Alexa-modeller tidigare men att vi lyckades åtgärda den. Kanske uppstår den också på vissa Sonos-modeller.

    Vänligen
    Maksim
  • Hej Lotta!

    Hur gick det för er? Fick ni ordning på detta?
    Annika Webbmaster