Äldre låtlistor P2

Tidigare kunde jag hitta äldre låtlistor för P2, men nu lyckas jag bara hitta 2017 och 2018. Jag hoppas att det är jag som är dålig på att leta och att dom fortfarande finns någon stans - men var?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Arne!

    Tyvärr är det inte du som letar dåligt, utan vi som endast har denna data tillgänglig för lyssnare för ett år bakåt, när det gäller varje enskild kanal (som P2) eller varje enskild programserie (som alla listor från Kalejdoskop).

    Går du istället ned på avsnitts-nivå, kan du hitta denna information, så om du vill veta vilken musik som till exempel spelades i Kalejdoskop den 7 mars 2015, så kan du leta upp det avsnittet genom tablån och besöka avsnittets sida, där låtarna som spelats finns med:
    Kalejdoskop: Girls, girls, girls (Lör 07 mar 2015 kl 22:45)

    Bättre än inget, men ifall det kan hjälpa dig med dina behov är jag inte säker på. Om du till exempel vill ta reda på hur ofta vi spelat ett visst stycke, är detta inte till hjälp.

    Berätta gärna vad det främst är för något du letar efter i så pass gamla låtlistor. Eventuellt kan vi ha någon bra lösning för det behovet, och om inte, är det alltid bra för oss att förstå lyssnares behov!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag hade fel. Vissa kanaler har endast information ett år bakåt. Men andra har betydligt mer data. För P2 finns det (som du kanske vet?) två olika kanaler på webben, dels den som heter P2 Språk och musik (samma P2 som du hör som P2 i FM i nästan hela riket) och dels P2 (den som är P2 i Stockholmsregionen).

    Vi har endast länkat upp låtlistan till den senare, och det är den låtlistan som endast går ett år bakåt:
    https://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=2562

    Men den andra P2-kanalen har en låtlista som sträcker sig betydligt längre bakåt. Det saknas länk till den listan (vad jag vet), men så här ser en sådan länk ut:
    https://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=163

    Där når du alltså information om allt vi spelat från 2007 och framåt!

    Jag tar reda på mer om varför det fungerar som det gör och om det inte vore bra att låta den lista vi länkar till vara den som innehåller historik ...

    Kul att ha fel, när det innebär att jag kunde ge bättre hjälp!

    Tack för att du fick mig att hitta detta förbättringsområde.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack för info som gjorde mig riktigt glad. Anledningen till att jag vill hitta äldre låtlistor är att jag under många år bandat livekonserter med svenska artister på min Revox rullbandare. Det kan låta mossigt, men det är fantastiskt kul att lägga på ett rullband och lyssna på era fina inspelningar. Tyvärr har jag inte varit lika flitig med att spara låtlistor, men det känner jag nu att jag verkligen skulle vilja ha. Ni har löst mitt problem och visst vore det bra att det är den utökade historiken som går att söka på "den vanliga P2-sidan"

    Tacksamma hälsningar
    Arne
  • Tack, då förstår jag behovet. Och mossigt eller inte - om det är ett sätt att lyssna som du trivs med, är det ju strålande!

    Jag kontaktade genast den kollega som arbetar med den här typen av frågor för att ta reda på varför vi har gjort de val vi har gjort och hur det kommer sig att det är skillnad mellan olika kanaler - samt förstås rekommenderat att den kanal som är upplänkad bör ha de längre låtlistorna!

    Bra att du fick oss att kika på  detta - och trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster