Spökhistorier för mellanstadiet

Hej,
Jag arbetar som av lärare på mellanstadiet och bi ska nu börja skriva spökhistorier. Det vore kul att ev kunna lyssna på någon/några av era poddar. Min fråga till er är då åldersgräns för att lyssna finns det någon sådan? Tror du/ni att något avsnitt skulle kunna passa för oss i åk 5.

Mvh
Per Tiselius, Bergshamraskolan

Kommentarer

  • Hej Per!

    Så kul att du vill använda våra poddar till dina lektioner!

    Det finns inga åldersgränser men det finns rekommendationer:
    Här finns alla spökhistorier som rekommenderas för barn mellan 9 och 13 år!

    Det är nog ändå en bra idé att lyssna igenom dem innan för att se att de passar för din klass. (Jag försökte lyssna på Blodspår när jag gick i fyran men tror jag inte ens klarade första avsnittet.)

    Vi ska också fråga dem på Barnradion vad de skulle rekommendera.

    Hoppas du hittar nåt som klassen gillar!