Aktuell låt syns på låsskärm, men visas inte i appen

Hej,
Jag lyssnar nu på morgonpasset i iPhone och vill se vilken låt som spelas. På låsskärmen ser man inte hela titeln och när jag öppnar appen visas en annan låt.

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Rättade det till sig sen, eller är det fortfarande osynk med musikinformationen i appen?

    Tack för dagens mysterium nummer ett (olika låtar i spelaren på låsskärmen respektive i appen) som fick mig att hitta dagens mysterium nummer två i P3:s lålista: exakt samma sändningstid på två olika låtar:

    Möjligen har det ena felet koppling till det andra, men hur det i så fall hänger ihop, vet jag inte.

    Visst var det informationen på låsskärmen som var korrekt? I så fall verkar den förra låten ha bitit sig kvar i appen men inte på låsskärmen. Det felet kan jag inte påminna mig att jag felsökt tidigare ...

    När det är fel i appen, brukar det slå åt andra hållet, så att du får se den låt som snart kommer att spelas innan den har börjat. Det beror på att ljudet har en viss eftersläpning i appen, så att livelyssningen inte är helt live, utan ligger en minut eller så efter. Det märks exempelvis om du har på en FM-radio samtidigt,. Då kommer appens låtinfo att stämma bättre med det du hör i den än det som hörs i appen.

    Jag tar upp båda dessa mysterier, dels med kolleger som är experter på appen och dels med de kolleger som förstår sig på hur musikinformationen hämtas och visas upp. Hör gärna av dig om du ser något mer som du misstänker kan vara bra för oss att känna till när vi felsöker.

    Trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • För övrigt kom jag på att det numera inte är speciellt lång eftersläpning mellan live i Iphone-appen och direktläget.

    Spelar nog ingen roll för problemet, men jag vill inte sprida felaktig information!

    Själva osynken har vi ingen förklaring till än. Mina kolleger har just börjat kika. Men att musikinformationen inte "rullar" så att det går att se hela fältet, är ett fel som vi inte kände till:
    Tidigare så scrollade den text vi använder för låttitel, men det verkar inte göra det längre. Förmodligen pga os-uppdatering. Jag ser nu att vi kanske egentligen borde använda ett annat fält så det blir nog en fix. Fortsätter med felsökning av eventuell osynk, vilket låter väldigt konstigt.
    Din felanmälan får oss alltså att förbättra appen även på andra sätt!
    Annika Webbmaster
  • Söker en låttitel som fastnat..
    Don't be shy take of your clothes...
    En kvinnlig artist sjunger på engelska
    Låten spelades flera gånger i vecka för någon månad sedan
    Jag söker artist eller CD- referens för att kunna köpa den
    Hoppas få hjälp
    Tack på förhand
    MVH
    Jan Hansson
  • Hej Jan!

    Du tänker troligen på Imany, med låten Don't Be so Shy.
    Annika Webbmaster