5.1 surroundljud

Kan inte Sveriges radio sända 5.1 surroundljud så att man kan lyssna med en tv med webbläsare kopplad till en 5.1 surround receiver

Kommentarer

  • Hej
    Jag tror inte att radio i surround är något som kommer att dyka upp inom den närmaste framtiden eftersom den stora majoriteten lyssnar i stereo.
    Det har gjorts några test med binauralt ljud, men det är gjort för hörlurar.

    Men det borde väl inte vara några problem med att lyssna via 5.1-recievern även om det är i stereo?

    mvh