50-tals musik?

Hej! Jag undrar varför ni inte kan ha en radiokanal med bara 50-tal o rocka billy från usa det spelas ju aldrig sådana låtar nu för tiden?Tfs.Sören

Kommentarer

  • Hej Sören!

    Det finns många önskemål om vad Sveriges Radio ska erbjuda, men vi har inte möjlighet att erbjuda unika kanaler för alla dessa önskemål, utan försöker spela delar av detta innehåll i vårt vanliga utbud, bland annat i P4 och i webbkanalen P4 Plus.

    Hörde du serien Teen Scene som vi sände i våras, där vi under tio lördagar bjöd på nostalgi, berättelser och massor av rockmusik? Tyvärr gick serien endast att lyssna på i 30 dagar efter sändning.

    Detta program från serien Den svenska musikhistorien kanske kan vara intressant?
    Rock'n'rollens rojalism: Bland Rock-kungar och -drottningar på 50- och 60-talen
    (Om Rock-Olga, Rock-Ragge och hur rocken tog sina första steg i Sverige.)

    Hoppas att du kan hitta något du gillar! Annars finns det musiktjänster i mängder där du mer eller mindre kan sätta ihop din egen radiokanal.
    Annika Webbmaster