Vilka medlemsförmåner har jag?

Om något händer får du personlig rådgivning och experthjälp. Du får också möjlighet att påverka ditt arbetsliv som läkare. Det finns även fler förmåner som kommer med medlemskapet, de hittar du via länken nedan.

Läs mer om förmånerna som ingår i medlemskapet här

Kommentarer

  • Hej,

    Jag har precis blivit en ny examinerad läkare utomlands och samtidigt väntar på ett BT .
    Sedan 1 månad tillbaka arbetar jag på ett ett privat vårdcentral och har börjat lära mig hur man skriver i PMO etc.

    Min fråga är:
    hur lång tid per patient får jag ha?
    hur många patienter får jag som en nyexaminerad läkare vara listade hos mig?
    Min chef vill föra ca 900 patienter hos mig eftersom att ST läkaren är långtids sjukskriven och dessa patienter är ganska komplicerade samt varit långtidssjukskrivna och efterfrågar sjukintyg som jag personligen tycker är mycket besvärande att delta i.
    Samt tycker jag att det är för få ST läkare på jobbet och jag känner mig väldigt vilsen när jag ska fråga eftersom att dem är mycket upptagna och ibland skickar över sina patienter till mig.

    En Specialist läkare påpekade att jag skulle ha en timma per patient för att jag behöver tid med dikteringen med jag får ibland bara 30 minuter särskilt när han inte är på plats (han är borta 2 veckor i månaden).

    Vilka regler gäller i mitt fall och vad ska jag vara vaksam över?

  • Hej

    Tack för din fråga. Situationen som du beskriver är inte helt enkel att hantera och inte heller att besvara kortfattat i ett sådant här chat-forum. Jag får rekommendera dig att istället dig att istället skicka din fråga till medlemsradgivningen@slf.se Det blir då ett ärende som någon av våra handläggare får att besvara mer utförligt.

    Med vänlig hälsning,

    Medlemsrådgivningen