Påverkas möjligheten till yrkestiteln LAR vid delad examen?

Hej! Påverkas möjligheten att få yrkestiteln LAR om jag läser en kandidat i landskapsarkitektur i Sverige och en master i Köpenhamn? Programmet heter Master of Science (MSc) in Landscape Architecture och står med på IFLA Europe:s hemsida.

Kommentarer

  • Hej,

    För att få yrkestitel behöver du vara medlem i Sveriges Arkitekter och ha examen från arkitektutbildning (både kandidat- och masterexamen, yrkesexamen eller motsvarande) och dessutom efter examen ha minst två års yrkeserfarenhet, som måste vara förvärvad inom EU. Med de utbildningarna som du beskriver kommer du att kunna söka om yrkestiteln LAR/MSA.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.