Var får man reda på när arkitekttävlingar arrangeras?

Sveriges Arkitekter annonserar löpande information kring tävlingar öppna för anmälan på förbundets hemsida. På hemsidan finns även länkar till ett urval av intressanta internationella tävlingar. Ett tips är också att gå in på hemsidor knutna till andra länders arkitektförbund, exempelvis de nordiska såsom Danmarks DAA, Finlands SAFA eller Norges NAL.
Sveriges Arkitekter (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej, är det möjligt att annonsera kommunala tävlingar för nya skolor och förskolor som arrangeras i Litauen, Vilnius?
    Mvh, Lina Nilsson
  • På vår hemsida publicerar vi bara svenska tävlingar som är genomförda i samarbete med oss, eller internationella tävlingar som är godkända av andra länders arkitektförbund. Det är viktigt att tävlingar publicerade på vår hemsida följer internationella tävlingsregler och erbjuder godtagbara villkor för de tävlande. Om tävlingarna i Litauen uppfyller dessa villkor kan de publiceras på vår hemsida, annars inte.
    Anna Forsberg Processledare tävlingar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.