Utbildningen arkitektur, visualisering och kommunikation i Malmö?

Hej! I Malmö finns en utbildning som heter arkitektur, visualisering och kommunikation. Det är bara en kandidat men vad jag förstår ska den ge merit till att söka ett masterprogram på ett av de fyra arkitektprogrammen som finns i Sverige. Min fråga är helt enkelt om detta är sant? Måste man läsa till någon kurs för att få behörighet till masterprogrammen? Vad är egentligen skillnaden på denna kandidat och en kandidat på ett av arkitektprogrammen? Skulle det påverka ens kompetens som arkitekt och därmed ens jobbmöjligheter?

Kommentarer

  • Hej,

    Utbildningen på Malmö universitet ”arkitektur, visualisering och kommunikation” är inte en godkänd arkitekturutbildning i Sverige. Eftersom det inte är en godkänd arkitekturutbildning uppfyller du inte kraven för att bli medlem i Sveriges Arkitekter eller ansöka om yrkestiteln (SAR/MSA). En godkänd arkitektutbildning står sig starkare på arbetsmarknaden inom arkitektbranschen både nationellt och internationellt.

    Utbildningen på Malmö universitet ger behörig till vissa mastersprogram, men ej alla. Prata med respektive skola vad som gäller för antagning till deras mastersprogram.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor.

    Allt gott,
    Rebecca
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.