Samordning av insatser kring Ukraina?

Hej.

Det är kanske inte är tid att tänka i de banorna riktigt än, men flera regeringar i världen och norden ger löften till Ukraina om att bistå i återuppbyggandet av landet och dess städer. Även om det inte finns något officiellt än från Sveriges regering så undrar jag om ni redan nu har någon som samordnar ett intresse från oss medlemmar för att kunna nätverka och så småningom bidra i denna fråga?

Kommentarer

  • Hej Ossian,

    Pehr-Mikael Sällström på kansliet är den person som samordnar alla frågor gällande Ukraina. Du är mer än välkommen att ta kontakt med honom.

    Hans kontaktuppgifter tillsammans med all samlad information från Sveriges Arkitekter om Ukrainakrisen finns på webben. https://www.arkitekt.se/medlem/ukrainakrisen/

    Tack för din fråga!
    Lena Engelbrekt Koordinator