Medlemskap med examen med inriktning samhällsplanering?

Hej!
Jag har en filosofi kandidatexamen i kulturgeografi med inriktning samhällsplanering från Umeå universitet. Jag tog examen 2017 och har sedan dess arbetat med detaljplanering. Så min yrkeserfarenhet är i juni 5 år av detaljplanering i kommunal verksamhet i två olika kommuner. Dessa är Härnösand och Umeå. Jag undrar om det finns någon möjlighet att bli medlem i Sveriges arkitekter med denna bakgrund eller om man måste ha läst fysisk planering på Blekinge tekniska högskola? Och om det är så att jag behöver mer yrkeserfarenhet så får ni gärna besvara hur lång yrkeserfarenhet osv.

Kommentarer

  • Hej,

    Om du saknar formell arkitektutbildning måste visa att du genom annan akademisk utbildning i kombination med yrkeserfarenhet förvärvat motsvarande kompetens. Denna bedömning görs av Sveriges Arkitekters invalsnämnd . All information om hur du gör ansökan och vad som ska lämnas in hittar du på vår webb.

    Allt gott,
    Rebecca
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.