Masterutbildningar för planeringsarkitekter

Jag läser just nu kandidatprogrammet fysisk planering på BTH och planerar även att läsa en master. Jag undrar vilka masterprogram som ger mig kvalifikationen att få ”Planeringsarkitekt FPR/MSA” titeln. Förstår att man behöver skicka iväg en ansökan oavsett, men finns det några som är allmänt kända att de kan ge titeln?
Lina

Kommentarer

  • Hej Lina

    Yrkestitlarna baseras på ens kandidat examen, för att kunna ansöka och få ut din yrkestitel behöver du ha en masterexamen från någon av våra godkända arkitekturutbildning. Det går alltså att ha kandidat inom fysisk planering och master inom tex landskapsarkitektur, din titel kommer då bli FPR/MSA. Du kan ansöka om yrkestitel när du har varit yrkesverksam i två år där du haft arbetsuppgifter som motsvarar din profession och dokument från arbetsgivaren som intygar detta.

    Lycka till
    Allt gott
    Emma
    Emma Fransson Projektledare & studentsamordnare