Kan jag bli medlem efter masterprogram Sustainable Urban Design på KTH?

God dag, den programansvariga för ett masterprogram som jag funderar på att läsa påstår att deras program ger möjlighet till medlemsskap i SAR men det återfinns inte i era listor. Stämmer detta? Är denna utbildning också tillräcklig för en Fysisk planerare SAR-titel om man efter examen anskaffar två års yrkeserfarenhet eller skiljer sig utbildningskravet för titeln och medlemsskapet sig åt?

Kommentarer

  • Hej Henrick,

    Du kan bli studerande medlem i Sveriges Arkitekter under din utbildning. Yrkestitlarna baseras på din kandidat och inte din master. Om du har läst dina första år på BTH och fortsätter med denna master på KTH har du möjlighet att ansöka om yrkestiteln FPR/MSA efter du arbetat i två år efter avslutad examen.

    Jag hoppas detta var svar på din fråga. Hör av dig om du har fler frågor eller funderingar.

    Allt gott,
    Rebecca