Kvalifikationstid för inkomstförsäkring?

Jag är medlem hos er och har för några månader sedan tecknat inkomstförsäkringen via Folksam. Hur lång tid behöver jag ha betalat för inkomstförsäkringen för att kunna använda mig av den?

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Vår grundläggande inkomstförsäkring, läs mer här, ingår i den ordinarie medlemsavgiften till oss. En av förutsättningarna för att bli beviljad inkomstförsäkring är åtminstone ett års ordinarie medlemskap.
    Om du har tecknat en ytterligare försäkring hos Folksam handlar det sannolikt om en av de två tilläggsförsäkringarna, tid eller lön. Grundförsäkringen gäller fortfarande enligt ovan, men för att någon av tilläggsförsäkringarna ska böra gälla har de en separat kvalifikationstid på 18 månader vardera. Läs gärna fler av villkoren här.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.