Ingen lönehöjning, vad kan jag göra?

Det kontor jag arbetar på har precis informerat om att alla i koncernen kommer ges 0% i lönehöjning efter 2023 års lönerevision.
Är det korrekt? Vad kan jag göra för att påverka? Vi är anslutna till kollektivavtal.

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Det beror på vilket kollektivavtal som följs, men avser det Arkitektavtalet finns ingen lägstanivå för höjningen. Löneprocessen ska däremot gå till på korrekt sätt - vi rekommenderar att du kontaktar oss förbundsjurister per telefon för fortsatt rådgivning.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.