Felaktig bostadsbeskrivning?

Hej! Kanske hör den här frågan inte alls hemma hos er, men jag provar. Jag har märkt att mäklare i annonser ofta beskriver lägenheter felaktigt. T.ex saluförs ettor som tvåor, då de har ett avskilt rum för säng. Dessa avskilda rum saknar eget fönster. Är det jag som tolkat PBL fel? Detta fusk (?) har jag också märkt att arkitekter gör.

Mvh Emil

Kommentarer

  • Hej!
    Det bästa är om du pratar med Fastighetsmäklarinspektionen om det här.