Var hittar jag mitt kundnummer för e-faktura?

Hej!
Jag skulle vilja ha fakturan som e-faktura direkt till banken, istället för en pdf i min mail, men för det krävs ett kundnummer som jag inte lyckats hitta. Hur gör jag för att lösa det?
Mvh/Andreas

Kommentarer

  • Hej Andreas!

    Ditt kundnummer ska oftast vara ditt personnummer skrivet med 12 siffror. 19ÅÅMMDDXXXX. Men kan även vara utan 19 först, beroende på vilken bank en använder.

    Hoppas att det går bra och tack för att du vill använda dig av e-faktura!
    Lena Engelbrekt Koordinator
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Jag hade samma problem! Efter att ha letat både på senaste avgiftsavin och på min sida och inte hittat ngt om kundnummer hittade jag turligt nog detta svar. Men ack nej det funkade inte ändå. Prövade med bindestreck innan sista siffrorna, nehej, Prövade då utan 19 först trots att det tydligt står härovan att det ska vara 19 före och DÅ gick det.
    Varför inte skriva personnummer i st.f kundnummer i begäran att få e-faktura. Det här var rörigt och tog extra lång tid för en enkel grej.
    En småirriterad
    Kristina
  • Hej Kristina

    Tyvärr har vi inte möjlighet att påverka den texten. Det är banken som bestämmer det och alla banker har olika.
    Tråkigt att det var så omständigt men skönt att du fick ordning på det.
    Jeanette Liljebäck Administratör