Vilka datorprogram använder landskapsarkitekter?

Hej! Jag är landskapsarkitektstudent och skulle vilja träna mig i de datorprogram och verktyg som landskapsarkitekter jobbar med inom yrket. Min fråga är därför: Vilka datorprogram och andra digitala verktyg är de mest använda inom landskapsarkitektkåren?

Kommentarer

  • Hej,

    Många landskapsarkitekter jobbar i AutoCAD och i Adobe programmen (InDesign, Illustrator, Photoshop). De 3D-program som ofta förkommer är SketchUp, Revit eller Archicad.

    Allt gott,
    Rebecca