Syftet med fodervärdsavtal

När ska jag använda ett fodervärdsavtal?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Syftet med att placera ut en hund på foder är oftast att kunna bedriva långsiktig och genomtänkt avel även om man som uppfödare inte har möjlighet att behålla alla eventuella avelshundar som man skulle vilja ha hemma i sin kennel. Fodervärdsavtal ska du använda om du vill behålla avelsrätten och/eller utställnings-och/eller tävlingsrätten på en hund som du inte har möjlighet att ha kvar hemma.

    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.