Viltspårchampion

Hej,
jag har en dvärgschnauzerhane som godkänt anlagsprov och 3 första pris i öppet spår. Räcker det för att erhålla championat eller behövs något mera?

Kommentarer

  • Hej Leif,
    ja det räcker, grattis till fint resultat!
    Det som du behöver komplettera championatansökan med är ett testikelintyg om hunden inte är utställd officiellt. Det får du hos veterinären som du sen skickar in till SKK.
    Här hittar du ansökningsblanketten.

    Vänliga hälsningar
  • Hej,
    Har en stabijhoun tik som klarat anlag och 3 första pris öppenklass undrar hur mycket det kostar för att få ett championat utskrivet?
  • Hej!

    Ett diplom kostar 350 kr och du ansöker om det via denna länk.

    God fortsättning!
  • Kan danske hunde også få et diplom når de har opnået anlæg og 3 førstepriser. Ved I hvor ung den yngste hund er/var da den opnåede at blive spor champion?
  • Hej,

    Ja det kan den, skicka in blanketten Ansökan om svenskt eller nordiskt championat till oss per mejl till reg@skk.se så kan vi registrera er titel!

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej

    Kan danske DKK udstilling eller Tyske VJP/HZP pröver bruges til at dokumentere testikelintyg i forbindelse med championatansökan, og hvorledes registrer jeg dem?

    Venlig hilsen
    Björn Toudahl
  • Hej Björn,
    utdrag från danska Hundeweb att hunden är utställd går utmärkt att skicka med ansökan.

    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    Min hund har fyra öppenklass förstapris i viltspår. Jag skulle vilja ansöka om championat men han är kirurgiskt kastrerad. Jag hittar inte hur jag begär dispans för det. Hittat ngt om ett specifikt regelverk, men hittar tyvärr inte den skriften.
    Tacksam för hjälp 😀

    Med vänlig hälsning Åsa Hjalmarsson
  • Hej Åsa,
    det du behöver är ett veterinärintyg att hunden hade två testiklar innan kastreringen, så kontakta veterinären som utförde kastreringen.

    Vänliga
    hälsningar
  • Vilka utställningsmeriter behövs för att ta ett finskt viltspårschampionat?
  • Hej Susanne,
    då får jag hänvisa dig till Finska kennelklubben med din fråga.

    Vänliga hälsningar
  • Viltspår. Hur lång tid tar det innan Ni för in resultat på hunddata?

  • Hej Thomas,
    de flesta resultaten kommer in genom datafil så det bästa är att kontakta arrangören om resultatet har skickats in men ca 3 veckors handläggningstid får man räkna med.

    Vänliga hälsningar
  • Skickades in i början på maj.
  • Hej Thomas,

    Om det gäller hunden Tindra så hittar jag endast 1 första pris på henne i hunddata.
    Ta kontakt med arrangören för vi har tyvärr inte mottagit deras resultatlista från viltspårsproven.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.