Vilken storlek på bilbur till amerikansk cockerspaniel?

Vi ska köpa en bilbur till vår amerikanska cockerspaniel. Han är nu 4 månader. Jag har hittat varumärket Artfex o tycker det verkar bra. Han är ännu inte fullvuxen o därför är måttrekommendationer svåra att följa. Mått på den bur jag tittat på:
Djup:670 cm  Höjd: 500cm  Bredd: 423 cm.
Tacksam för svar från någon som vet hur stor en bur bör vara när hunden är fullvuxen.
Agneta Gershagen

Kommentarer

  • Hej,

    Detta är tyvärr inte ett område som vi kan uttala oss om, jag rekommenderar er att ta kontakt med Jordbruksverket eller läsa mer om deras råd genom denna länk.
    Transportera hundar

    Rasen Amerikansk Cocker Spaniel har enligt rasstandarden en mankhökd på mellan 35-38 cm.
    Köp därför en bur som er hund kan ha i vuxen ålder och inte någon som är för hundens nuvarande storlek. Något den kan växa i.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.