Vilken ras

Hej,
Jag har länge gått i tankarna om att skaffa hund men har haft svårt att bestämma mig för vilken ras jag ska välja. Jag vill ha en liten, frisk hundras  som helst ska vara lugn inne men också orka vara ute och gå. Jag har nu hittat raserna norfolkterrier och norwichterrier. Jag har googlat mycket för att hitta om det finns några olikheter mellan raserna, då tänker jag mest på mentaliteten. Inlärning, lydnad, sinne, jacktinstingt, det sociala osv. Vilken utav de raserna skulle ni rekommendera? Eller har ni förslag på andra raser?
Detta skulle bli min första egna hund men har vuxit upp med hundar.

Kommentarer

  • Hej Elin,

    När du hittat en ras som du blivit intresserad av så är det bästa sättet att få veta mer om dom genom rasklubben, Svenska Norfolkterrier Klubben eller Svenska Norwichterrierklubben

    Genom våran sida Köpa Hund så kan du se en uppfödarlista för dessa raser och ta en kontakt med uppfödare i din närhet.

    Återkom gärna om vi kan hjälpa dig med något mer

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.