SKK instruktörsutbildningar?

Hej,

Finns det vissa utbildningar till instruktör för valp- och grundkurser som är godkända för hundklubbar som tillhör SKK? Jag har hört sägas att det enbart är den så kallade "smygutbildningen" som är godkänd för instruktörer i klubbar anslutna till SKK. Eftersom jag själv funderar på att gå instruktörsutbildningen som Hundutbildningsgruppen ger så vore det bra att veta vad som gäller.

Hälsningar,

Lasse Bergstrand
Jönköping

Kommentarer

  • Hej Lasse,

    Centralt arrangerar inte SKK några instruktörsutbildningar. Det finns inte heller några instruktörsutbildningar som är speciellt godkända av SKK.

    SKKs specialklubb Svenska Brukshundklubben (SBK) arrangerar de flesta instruktörsutbildningarna i organisationen. Här är en länk till SBKs hemsida http://www.brukshundklubben.se/, där du kan hitta information om deras instruktörsutbildningar.

    Vänliga hälsningar,
    Nina

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.