Vilka hundraser skäller mindre?

Hej!

Min man och jag har planerat att skaffa hund ett bra tag nu men velar väldigt mycket när det kommer till ras. En sak som vi har börjat inse är väldigt viktigt för oss är skallet. Vi förstår att det både har med uppfostran och individ att göra men finns det också några raser där de flesta inte skäller så mycket?

Vi hade blivit jättetacksamma om ni kunde lista några raser som har en mindre benägenhet att skälla och som vi kan läsa på mer om sen för att se om de funkar för oss i övrigt.

Finns det något man kan titta efter när man besöker valpar som skulle kunna vara ett tecken på låg benägenhet att skälla?

Kommentarer

  • Hej Pernilla,

    Det finns en ras som inte skäller och det är rasen basenji annars är det individuellt.

    Man kan inte se på en valp om den kommer att bli skällig som vuxen, det handlar mycket om uppfostran.

    Mitt råd till er är att besöka www.kopahund.se där hittar ni information om olika hundraser och vad man ska tänka på.

    Önskar er lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.