Jag har tappat bort alla papper på min hund, hur får jag nya?

Hej!
Jag har mistat alla paper på min hund, och skal ha ny, var kan jag få det? Även paper där står jag äger min hun är borta.
Tacksam för svar så jag vet var jag skal gå till och få nya paper.
Vänlig hälsning
Kari

Kommentarer

  • Hej Kari,

    Vill du beställa ett nytt registreringsbevis behöver du fylla i en blankett som heter Ansökan om dubblettbevis och skicka in så kan vi utfärda en dubblett av hundens stamtavla.

    Bifogar länk till ansökan och prislista:
    Ansökan om dubblettbevis
    Prislista

    Gällande ett nytt intyg om ägarbevis så hänvisar jag dig till Svenska Kennelklubbens medlemsavdelning som sköter DjurID.se.
    Kontaktuppgifter

  • Hej!
    Jag har förlagt och kan inte återfinna min hunds stamtavla - är det det som kallas registreringsbevis?
    Ägarregistreringen har jag papper på - även om hunden nu har ett nytt namn mot det han fick vid födelsen.
    Kan man en ny stamtavla - och med hundens nuvarande namn?
    Kostar det i så fall 590 kr?
    Jag önskar idag endast svar, sen skall jag leta lite ytterligare.
    Mvh

  • Hej,

    Det är ett nytt registreringsbevis ni behöver beställa då. Hundens namn kommer alltid vara det som vi registrerade in hunden på från uppfödaren.

    Kostnaden för ny stamtavla är 590 kronor och skickas till er mot postförskott för betalning.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej jag har köpt en hund, men har inte fått några papper på han än. Det har gått 3 månader nu, hon påstår att hon har skickat dom, men dom har kommit på villovägar. Så jag kan inte registrera han. Mvh Pms
  • Hej Per,

    Registreringsbevisen hämtar uppfödaren ut mot postförskott så de bör inte ha kommit på villovägar. Och om registreringsbeviset sedan har kommit bort går det att beställa en dubblett.

    Med vänlig hälsning,

    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.