Vi får inget fodervärdsavärdsavtal

Vi har varit fodervärdar i över ett år och nu hat hon till och med tagit en valp kull men fortfarande skyller hon på alla konstiga orsaker men oftast att hon glömt att ta med de? Vi ser detta som att våra rättigheter och hundens rättigheter  försäkringar och allt som finns skrivet i ett fodervardsavtal förbises av henne även fast avtalet  är till för hundens och båda parters bästa så är detta jätte konstigt vi vet att hon hela tiden försöker undvika både de regelverk som finns uppfödning av hundar och skatter som finns vid försäljning av hennes valpar för som hon säger så måste man göra för annars blir  de inget kvar! Hon har enligt henne själv aldrig tagit någon hund till veterinär utan hon menar att bara för hon är utbildad på natur medicin så kan hon själv ställa diagnoser på hundarna och vid behov ger hon hundarna naturmedicin avsedd för människor så hon tycker att veterinär besök är helt onödigt och kostar bara en massa pengar när hon ändå gör de lika bra? Så vi vet om att hon tycker att hon kan följa  de regler som finns runt detta med hund uppfödning lite som de passar henne och hennes ekonomi men varför vi nu inte lyckats få henne att skriva ut detta avtal åt oss är väl för hon ytterligare undviker lagar och annat son finns runt uppfödning som tex detta med ansvars försäkring som ska tecknas av både oss och henne  har vi ingen haft under de gångna året på hunden för vi helt enkelt inte känt till detta utan först när vi plockat fodervärdsavtalet på eran sida kunnat läsa igenom de och till våran stora förvåning har vi och ges vi som fodervärdar stora rättigheter som hon menar att  de är hon som har och vi ska bara vara tacksamma över att vi får ta hand om en hund åt henne som är värd 20 000 kr så vi börjar förstå att får inte vi någon hjälp av tex av er så får vi svårt  kanske att  ta till vara på både hundens och vårat bästa och att de är hennes regler som gäller och de vet vi ju nu mer att de finns ett helt annat regelverk som hon åläggs följa enligt lag som vi inte haft en aning om innan just pga att vi inte fått vårat fodervärdsavtal och som sagt har hon nu tagit en kull  på henne och vi tvingades åka  till Göteborg för hämta henne som nu då vi ytterligare en gång var  lovade att  få vårat fodervördsavtal så de känns fruktansvärt kränkande när vi nu mer vet att hunden ses som våran hund enligt vad lagen säger hade innan räknat på att köpa loss hunden från henne vilket en nära vän till oss upplyste oss om att hunden redan ses som våran plus att en tik som redan haft en kull inte kan säljas för ett fullpris utan snarare något under halva fullpriset vilket vi heller inte visste om och då  har hon haft 4 kullar med denna på lika många år och hon är bara 4 år så första tog hon 6 mån för tidigt på henne så är det överallt i hennes verksamhet så kapas de hörnen för tjäna så mycket pengar som möjligt så vi förstår att hon utnyttjat oss under de här året och vill nu ha  er hjälp med detta för  vi vet uppenbart alldeles  för lite Hennes kennel heter Happy life kennel hon heter Ruth Säveholm och hon föder bara  upp pudlar hon har en hemsida med samma namn på nätet snälla hjälp oss vi bor i Åsljunga i Skåne våran adress är Åsljunga 590 hillbacken 286 72 Åsljunga tel 0769394350 mvh Bernt Johansson & Anita Liimatainen

Kommentarer

  • Tack för din fråga!

    En kollega till mig kommer att svara dig så snart som möjligt.

    Ha en bra dag!
    Jenny Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.