Veterinärintyg inför avel

Hej. Jag ska para min tik någon gång under första kvartalet nästa år om hon löper då. Hon fyller 7 år den 4/3, ska man ha veterinärintyg om hon paras innan 7 år men kommer att vara dräktig när hon fyller 7 år (eller har valpar då)? Eller är det som jag har tolkat det, om hon har fyllt 7 år när hon paras ska hon ha intyg?

Kommentarer

  • Hej Sofie,

    Veterinärintyg behöver utfärdas innan parning om tiken fyllt 7 år och tidigare haft minst en valpkull.
    Veterinärintygen får inte vara äldre än 1 månad vid parningen.

    Lycka till med din uppfödning!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.