Vem ska betala veterinärvårdskostnader för en förgiftad fodervärdshund?

Hej
Är jag som fodervärd skyldig att betala den eventuellt överskjutande delen av hundens veterinärkostnad vid ett förgiftningsfall?

Kommentarer

  • Hej Mariette,

    Tack för din fråga!

    Om fodervärdshunden blev förgiftad när den befann sig i din vård så ska du stå för veterinärvårdskostnaderna till följd av detta.

    Önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.