Vem blir slutlig ägare till kennelnamnet vid dödsfall?

Jag är ensam ägare av mitt kennelnamn men vill nu skriva in min dotter. Om jag står som slutlig ägare och sedan avlider. Vad händer då? Blir min dotter istället slutlig ägare eller måste hon ansöka om det?

Kommentarer

  • Hej Lena,

    I Kennelnamnsreglerna kan man utläsa följande. Vid dödsfall övergår äganderätten till kennelnamnet till eventuell delägare. Kvarstår fler än en innehavare i kennelnamnet, ska dessa omgående anmäla vem av dem som ska stå som ny slutlig ägare.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.