Vart hittar jag Disciplinnämndens beslut?

Var på SKK:s hemsida kan man läsa vad Disciplinnämnden har beslutat?

Kommentarer

  • Hej Charlotte,

    Varken Disciplinnämndens protokoll eller beslut publiceras på SKKs hemsida och är således inte tillgängliga för allmänheten.

    Namn på personer som av Disciplinnämnden uteslutits ur SKK-organisationen, anmälda där ärendet inte prövats i sak och personer vars ansökan om återinträde/medlemskap tillstyrkts av Disciplinnämnden publiceras i tidningen Hundsport.

    Med vänliga hälsningar,

  • Hej, hur ska jag då få kunskap jurivida en uppfödare är utesluten eller inte? Om dessa beslut är off så borde jag som medlem kunna hitta info hos er? Häls Pia Schröder
  • Hej Pia!

    Eftersom uteslutna personer namnges i tidningen Hundsport går det bra att läsa om dessa i gamla Hundsport. Det går också att ringa till SKK och fråga om en uppfödare är utesluten eller inte, det finns dock ingen lista att ta del av utan man får läsa tidningen och lägga på minnet, eller ringa till kansliet och fråga om specifik person.
    Agneta Juridiska
  • Kan jag få reda på om en uppfödare har registreringsförbud genom att ringa till SKK?
  • Hej Daniella,

    Tack för din fråga. Ja du kan ringa till oss och fråga om en kennel har hänvisningsstopp till exempel. Här hittar du telefonnummer och telefontider till SKK kansli

    Ha en fin dag,
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.