Var ska jag bli medlem?

Hej!

Jag har en Staffordshire bullterrier tik (med stamtavla) på 10 månader och vill kunna tävla rallylydnad och agility med henne i framtiden. Jag vill också kunna boka in MH/BPH. Jag är inte intresserad av att ställa ut. Jag har inte heller tänkt att gå kurser eller utbildningar via brukshundsklubb som det ser ut nu då jag går hos privata aktörer.

Jag tycker att det känns som ett hav kring var man ska vara medlem, SKK, länsklubb, rasklubb, specialklubb (rally/agility) osv. Var måste jag vara medlem för att kunna anmäla mig till tävlingar i Rallylydnad/Agility och anmäla mig till BPH/MH?☺

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Hanna

Kommentarer

  • Hej Hanna

    Tack för din fråga!

    För att delta på MH-Mentalbeskrivning hund eller BPH-Beteende- och personlighets-beskrivning hund så behöver ägare eller förare vara medlem i klubb inom SKK organisationen
    För att delta på Rallylydnad eller Agility så behöver föraren vara medlem i klubb inom SKK organisationen.

    Detta betyder att du kan välja klubb, för dom aktiviteter du har tänkt dig, bland alla klubbar inom SKK organisationen som Länsklubb, lokalkennelklubb, rasklubb, specialklubb, verksamhetsklubbar och Sveriges Hundungdom.
    Dom olika klubbarna har olika inriktningar och förmåner, du kan läsa mer om olika klubbar här

    Ha en bra dag!

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.