Vad räknas som meritering vid valpkullsregistrering?

Hej! När räknas föräldrarna som meriterade vid inregistrering av valpar?

Kommentarer

  • Hej Linnea,

    Med meritering räknas att modern/fadern har lägst 3:e pris/godkänt/sufficient resultat från stambokförd verksamhet, alternativt känd mentalstatus (MH+BPH) så räknas det som merit. Det räcker alltså inte med att endast den ena parten är meriterad utan både tiken och hanen måste ha någon merit.

    Alltså godkända resultat som registreras i vår hunddata bas. Kan vara allt från exempelvis rallylydnad, agility, utställning, nosework till lydnad och MH/BPH.

    Vänliga hälsningar
  • Hej. Min tik fick "good"på en officiell utställning men sedan har jag inte ställt ut fler gånger. Vad skriver jag när jag snart sla registrera en valpkull?
  • Hej Agneta,
    då räknas det att din hund är meriterad.
    så du kryssar i ja rutan.

    Vänliga hälsningar
  • Hej! Vad räknas som godkänt resultat inom NW? Räknas godkänt doftprov 1?
  • Hej Ewa,

    Ja officiellt godkänt doftprov räknas, då det registreras i vår hunddata bas .

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice
  • Hej måste utställnings resultatet vara i öppenklass eller räknas junior/ unghund?

    Mvh Karolina
  • Hej Karolina,

    Alla officiella resultat räknas så junior/unghundsklass godkänns.

    Med vänlig hälsning.
    Veronica Medlemsservice
  • Hej!
    Räknas ett sufficient på utställning som meritmvh Ann

    Ann
  • Hej Ann,

    Ja, sufficient räknas som merit för valpregistrering.

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice
  • Är det bara utställningar i Sverige som räknas för meritering eller gäller meritering gjord på utställning i annat nordiskt land? Europeiskt land? Övriga världen?

    mvh
    Susie
  • Hej Susie,

    Det gäller även meritering utanför Sverige.

    Har du frågor kring registreringen, kontakta gärna vår registreringsavdelning, e-post: reg@skk.se

    Ha en fortsatt fin dag!

    Vänliga hälsningar
    Åsa Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.