Valphänvisning

Hej!
Stämmer det att rasklubbar och specialklubbar inte får besluta om borttagning av valphänvisning för en uppfödare? Att det enbart kan beslutas av SKK centralt?
Betyder det då att klubbarna är skyldiga att erbjuda valphänvisning för alla uppfödare som ligger under deras ansvar?
Och var i SKK:s reglemente hittar jag information om detta?

MvH
Linnéa Andersson

Kommentarer

  • Hej Linnéa!

    Det är olika beroende på om det är SKKs valphänvisning på köpahund eller på ras- och specialklubbarnas egna sidor.

    På deras egna sidor får ras- och specialklubbarna själva avgöra vilka regler som ska finnas för valphänvisning. Det är därmed även dom själva som beslutar om en uppfödare inte får hänvisa på klubbens sida och dom är därmed inte skyldiga att erbjuda hänvisning om uppfödare inte uppfyller klubbens krav.

    När det kommer till SKKs valphänvisning samt uppfödarlista på köpahund är det inte klubbarna själva som avgör om en uppfödare får vara med eller inte, vad som gäller på köpahund hittar du här.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.