Valp med hjärtmuskelinflammation?

Om en valp haft hjärtmuskelinflammation som upptäcktes innan symptom uppstod.. Kan det påverka hunden negativt i livet?? Mvh Niklas

Kommentarer

  • Hej Niklas.

    Det är en jättesvår fråga att svara på generellt och måste bedömas på individnivå. Eftersom att inflammationen kan ha påverkat hjärtmuskeln olika mycket eller inte alls. Kontakta en hjärtspecialist och hör om vad det finns för undersökningsalternativ. T ex hjärtultraljud.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.