Valp till Norge med anledning av corona

Hej, hur ser det ut nu med corona, går det att sälja valpar till Norge? Några särskilda regler som gäller i så fall?
Mvh Lars.

Kommentarer

  • Hej Lars,

    Tack för ditt mail!
    Vi har inga andra regler eller rekommendationer utöver Folkhälsomyndighetens regler och rekommendationer som du hittar här: www.folkhalsomyndigheten.se

    När det gäller regler för export av hund är det Jordbruksverket som informerar om vad man ska tänka på: Resa och export av hund till Norge

    Här kan du läsa vad Jordbruksverkets motsvarighet i Norge skriver om import av hundar: Mattilsynet

    Lycka till!

    Bästa hälsningar,
    Stephanie Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.