Avtal för delägande av valp?

Hej
Jag ska köpa en valp tillsammans med min vän som har kennel. Jag har inte kennel och inte någon registrerad kull
vilket avtal ska vi skriva med valpsäljaren ?

Kommentarer

  • Hej Emelie och tack för din fråga!

    Då det framgår av förutsättningarna i din fråga att avsikten med hundköpet är att du som icke-uppfödare/konsument ska deläga en valp med en uppfödare vill jag inledningsvis upplysa dig om att det inte är tillåtet för en uppfödare att äga en tik med en icke-uppfödare/konsument. Det är däremot tillåtet att som uppfödare deläga en hanhund med en icke-uppfödare/konsument så länge som det är ett ömsesidigt avtal där man delar intäkter och kostnader. Jag förutsätter i det följande att ni ska köpa och deläga en hanhund. Du och din uppfödarvän bör i samband med hundköpet upprätta ett delägarskapsavtal för att reglera vad som gäller mellan er. SKK har tagit fram ett delägarskapsavtal som du hittar här!

    Mellan er såsom köpare och säljaren/uppfödaren ska SKKs köpeavtal upprättas.Ni ska båda stå som köpare på avtalet och erhålla varsin kopia.

    Jag önskar er lycka till med delägandet och en trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar,
  • Belgisk malinois.Söks snälla hör av er om ni har nåt eller känner någon som har dom gulliga
  • Hej!
    Tack för din fråga.
    Bifogat finner du en länk till uppfödare av rasen: https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser--annonser/belgisk-vallhund-malinois/?show=breeders

    Trevlig helg!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.