Varför ska jag registrerar en importerad valp hos SKK?

Hej.
Har precis fått min valp från Tyskland. Vad bör jag göra?, folk pratar om registrera hos er.
Har registrerat min p jordbruksverket med hennes chip.
Vad ska jag göra nu?
Reggar man hos er oxå?

Kommentarer

  • Hej Therese,
    har du tänkt att tävla med din hund eller avla måste hunden först få ett svenskt registreringsnummer.
    Det du behöver göra är att skicka in stamtavlan i original, ägarbeviset från Tyska kennelklubben samt denna blankett Registreringsansökan för importerad hund.
    Du behöver vara medlem inom SKK's organisation för att få registrera hunden.
    Stamtavlan skickas sen tillbaka mot postförskott.
    Här finner du lite mer information.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.